Recenze

Volvo V60 T3 R-Design

Kříženec sportovního sedanu a elegantního kombi, který přitahuje prakticky každého nadšence do čtyř kol. Tak by se asi dalo charakterizovat nové Volvo V60 T3 R-Design, jenž oplývá ideálně laděným podvozkem a nízkou hlučností. Interiéry tohoto automobilu se shlédly v miniaturách, vše má ale svůj řád a velmi rychle se zorientujete i v přístrojové desce. Jako milý bonus určitě oceníte i pár odkládacích ploch navíc – na mobilní telefon, svačinu, cigarety a kdovíco dalšího, tomu se meze nekladou.

Vyšší provozní váha automobilu (kolem 1600 kilogramů včetně řidiče) je vykompenzována vynikajícími dynamickými schopnostmi. Problémem by ale mohla být velmi vysoká spotřeba, která u tohoto typu Volva dosahuje ve městě až k deseti litrům na sto kilometrů, celková průměrná spotřeba se pak závažně přibližuje osmilitrové hranici na sto odjetých kilometrů.

Pro nadšence do rychlejších kol je Volvo jako stvořené. Maximální rychlost dosahující dvou set čtyř kilometrů v hodině a famozní zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině, které trvá pouze něco málo přes deset sekund. V palivové nádrži pak máme k dispozici objem, který jen tak „nevyschne“, skoro až na sedmdesát litrů pohonných hmot. Vynikajícími dispozicemi oplývá i zavazadlový prostor, který dosahuje objemu takřka pěti set litrů.

Obrovská elegance a jízdní kvality jsou ale úměrné ceně, za typ Volva V60 zaplatíme přibližně jeden milion korun.

Velkou výhodou pro řidiče i spolujezdce je obrovské pohodlí při sezení, sedačky jsou konstruovány vskutku famozně. Jak ostatně prohlásili vývojáři tohoto modelu Volva, jedná se o nejsportovnější Volvo všech dob. Dost možná bylo toto předsevzetí dodrženo. Plusem jsou i kvalitní materiály použité při konstruování automobilu, ale viděli jsme snad u Volva v minulosti něco „odfláknutého“? Vždy přece šlo o vůz, který byl sice drahý, ale špičkový a nešlo si na něj ani v nejmenším stěžovat v nějaké závažné záležitosti. A tak je tomu i tentokrát.

Převodovka Volva V60 T3 R-Design je automatická šestistupňová, což se hodí hlavně pro potřeby trochu horkokrevnějšího řidiče nebo je využitelné hlavně pro dálnici. A jaké jsou rozměry vozu? Skutečně nadstandardní. Délka dosahuje 4628 milimetrů, šířka pak 1865 milimetrů a výška až 1848 milimetrů. Masivní provedení, že? 

Přidat komentář

Klikněte pro přidání komentáře

McLaren 570GT – recenze

Porsche 911 Turbo S – recenze

O autech

Povinné ručení kalkulačka

Chcete ušetřit na povinném ručení? Využijte jednoduchou kalkulačku.

Program pro autoservis

Zakázky na opravy vozidel, evidence aut, sklady, fakturace,účtenky EET

Dekarbonizace motoru

Profesionální strojová dekarbonizace motoru. Autoservis Garant Praha.