Recenze

Škoda Citigo

Auto určené hlavně pro městský, či spíše velkoměstský provoz, jak již sám název napovídá, to je nová Škoda Citigo. Oproti takové Škodě Fabia opticky nechybí skoro nic, přesto je však Citigo osekané natolik, aby z něj zbylo jen to nejnutnější. Vše na okrasu zmizelo a zbyla jen funkčnost a elegance malého vozítka. Přitom přístrojová deska bez plynule navazující středové konzoly dodává dostatek prostoru pro nohy a kolena řidiče i jeho spolujezdce. Místa tak máte ještě více než ve zmíněné Fabii, což už je velmi slušný výsledek.

Škodu Citigo si nepořizujte, pokud chcete oslňovat výjimečně rychlým vozidlem, z nuly na sto kilometrů v hodině zrychlí „až“ za 13,2 sekundy. Pokud dáváte přednost pohodlí, je však pro vás tento vůz ideální volbou. Otřásat se nebudete ani při jízdě po kočičích hlavách v městském centru, podvozek je totiž měkce odpružen. Hluk motoru i aerodynamický hluk jsou bez problémů snesitelné i při delších výjezdech mimo městskou zástavbu.

Potenciálního kupce určitě potěší i nízká spotřeba paliva, při sedmdesátikilometrové rychlosti spotřebuje Škoda Citigo jen 3,8 litru na sto kilometrů, v centru města, kde je neustále nutné dodržovat obligátní „padesátku“ se dostaneme v tomto směru i lehce pod tři litry.

O nečekané technické vyspělosti vypovídá i systém City Drive Safety, pomůže vám totiž rychleji zabrzdit, pokud je vaše rychlost nižší než třicet kilometrů v hodině. Další vychytávkou je přenosná navigace Navigon, která zobrazí podrobné údaje z palubního pčítače nebo teploměr chladící kapaliny, za tyto vymoženosti si ale oproti základní ceně lehce připlatíte. Ale proč to vlastně nezkusit?

Maximální rychlost Škody Citigo se pohybuje kolem 170 kilometrů v hodině, pohotovostní hmotnost vozidla pak je kolem devíti stovek kilogramů. V Citigu se navíc sedí velmi příjemně, sedák je umístěn 390 milimetrů nad podlahou a zůstává tak krásných 930 milimetrů volného prostoru, délka sedáku je přitom lehce nadprůměrných 530 milimetrů. Opěradlo a hlavová opěrka jsou integrovány do jednoho velkého celku, pohodlí to ale určitě nepřekáží, tedy pokud jsou stavební rozměry vašeho těla zařazovány do sekce „standardní“. Do Prahy nebo jiného velkoměsta je tak Citigo ideálním vozidlem, na venkově nebo na maloměstě si asi vystačíte s jiným typem automobilu.

Přidat komentář

Klikněte pro přidání komentáře

McLaren 570GT – recenze

Porsche 911 Turbo S – recenze

O autech

Povinné ručení kalkulačka

Chcete ušetřit na povinném ručení? Využijte jednoduchou kalkulačku.

Program pro autoservis

Zakázky na opravy vozidel, evidence aut, sklady, fakturace,účtenky EET