Mazda 6
Řidičsky neuvěřitelně atraktivní automobil, který je radost řídit. Solidní Diesel s průměrnou spotřebou nafty pět litrů na sto najetých kilometrů (6,2 litru ve městě/4,3 litru mimo město). Kvalitní rodinné auto s úložným zavazadlovým prostorem přes 500 litrů, jehož základní cena přesahuje jen o málo půl milionu korun. To je nová Mazda 6.
Mazda 6 může dosáhnout nejvyšší rychlosti 202 kilometrů v hodině, objem nádrže je pak úctyhodných dvaašedesát litrů. Menší nevýhodou tohoto automobilu je to, že už jen při mírně hrbolaté vozovce dochází ke slabším otřesům, což může být i pro zkušeného řidiče trochu frustrující. Devatenáctipalcová kola jsou navíc trochu hlučnější než by měla být, ani toto by vás však nemělo odradit od koupě, protože i přes tento nedostatek je komfort řidiče i jeho spolujezdců velmi dobrý.
A jaké je řízení tohoto špičkového automobilu? Výrobci se podařil výjimečný elektrický posilovač řízení, někomu může vyváženost volantu připomenout některý ze starších modelů BMW. Volant je navíc široce nastavitelný, nemusíte tedy sedět s nataženýma nohama nebo přespříliš pokrčenýma nohama. Velmi pohodlně jsou řešeny i sedačky, které jsou obecně velmi nízko položené a mají příjemné bočnice, které budou podpírat vaše tělo, kdy se budete cítit jako v pavučině.
Mazda 6 ušetřila proti autům srovnatelné třídy nebo svým továrním předchůdcům spoustu na hmotnosti, je lehčí o zhruba sto kilogramů než jiné automobily. Šetřilo se nejen na podlaze a systému otevírání kufru, ale i na interiéru. Automobilka při výrobě používá tenčí, leč o něco pevnější ocel a hliník. Blatníky Mazdy 6 jsou takzvaně poloviční, \"zbytek\" doplňuje jen podběh z tenoučkého plastu.
Pokud patříte mezi kupující kteří berou zvláštní ohled i na životní prostředí, je pro vás Mazda 6 dobrou volbou. Program technologií SkyActive, kterým Mazda 6 oplývá, má snížit dopad používání tohoto automobilu na životní prostředí, navíc vám pomůže cítit se v autě jako skutečný řidič a ne jako připoutaný školáček, který se jen veze.
Ještě snad pár detailů o vozu - převodovka je manuální-šestistupňová, z nuly na rychlost sto kilometrů v hodině se dostane Mazda 6 za necelých deset vteřin, provozní hmotnost dieselového modelu je zhruba 1500 kilogramů. Rozvor nápravy odpovídá zhruba 2750 milimetrům, poměry délky a šířky jsou v tomto ohledu 4800 na 1840 milimetrů, výška pak 1480 milimetrů.
Publikováno: 10. 10. 2012
Kategorie: Recenze