Recenze

Audi A1 Sportback Ambition

Jedno z vůbec nejluxusnějších aut na tuzemském trhu, to je Audi A1 Sportback Ambition, pořídíte jej totiž za více než půl milionu korun. Možná kdyby neměl takovou tržní hodnotu, prodával by se daleko více, po stránce jízdních vlastností se jedná skoro o dokonalé auto.

Tento sportovní a zároveň dosti luxusní automobil je určen spíše ženské části populace. Volant tohoto automobilu je radost ovládat, sedadla se vám pak přizpůsobí na míru a je skutečným požitkem v nich chvíli posedět. Na volantu můžete ostatně ovládat i autorádio nebo palubní počítač, vše tak máte pěkně při ruce. Zadní okénko je sice dosti malé, ale když absolvujete pár jízd s tímto typem Audi, zjistíte že vlastně dostačuje. A kufr? Úložný prostor zde dosahuje 270 litrů, což jsou vlastně průměrná čísla, ale kdo by chtěl dneska víc?

Chcete pár dalších čísel? Průměrná spotřeba vozu se pohybuje kolem pěti litrů na sto najetých kilometrů, objem nádrže je přitom pětačtyřicet litrů (na plnou nádrž tedy ujedete průměrně velmi solidních 900 kilometrů), výkon automobilu pak dosahuje 77 kilowattů. Jízdní komfort je velký vysoký. Řízení je tužší a auto prakticky neskáče ani se nenaklání, což ocení zejména ti méně zkušenější z řidičů.

Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině se dočkáte za solidních 10,5 sekundy, nevýhodou jsou ale nejspíš příliš velká kola pro české silnice, zvláště ve městě si tak můžete dopřát nižší komfort. Náročné řidiče ale určitě potěší maximální možná rychlost, která se dost blíží magické hranici dvou set kilometrů v hodině.

Pětidveřový model Audi, který dobře vyhovuje rodinným nárokům, je na českých trzích od roku 2012. Rozměrové parametry jsou takřka stejné, jako u předchozích modelů Audi, na výšku se vše liší jen v milimetrech. Na zadní sedadla se přitom pohodlně vejde člověk vysoký klidně i 180 centimetrů, řidič samotný pak může mít na výšku klidně i dva metry. Stejně tak je nezvykle dost prostoru i pro nohy všech cestujících, což byste asi při pohledu z vnějšku vůbec nehádali.

Mínusem je jistě i to, že je vůz vybaven \“pouze\“ manuální pětistupňovou převodovkou, na což si budou asi tuzemští řidiči muset pracně zvykat. Ovlivní nás ale velmi nízká spotřeba při případném rozhodování o koupi, když bychom museli \“vysázet na dřevo\“ půl milionu korun? 

Přidat komentář

Klikněte pro přidání komentáře

McLaren 570GT – recenze

Porsche 911 Turbo S – recenze

O autech

Povinné ručení kalkulačka

Chcete ušetřit na povinném ručení? Využijte jednoduchou kalkulačku.

Program pro autoservis

Zakázky na opravy vozidel, evidence aut, sklady, fakturace,účtenky EET

Dekarbonizace motoru

Profesionální strojová dekarbonizace motoru. Autoservis Garant Praha.