Jak jsem díky online reklamě vytáhl svůj autoservis z problémů

Když jsem před osmi lety otevíral svůj malý autoservis na okraji Hradce, měl jsem hlavu plnou ideálů. Představoval jsem si fronty zákazníků a plný diář na týdny dopředu. Realita? První rok byl ještě jakž takž, ale pak přišel propad. Konkurence rostla a zákazníci nepřicházeli. Byl jsem zoufalý. Nakonec mě zachránily PPC reklamy v Hradci Králové, které jsem začal používat skoro náhodou. Dnes mám autoservis plný a dokonce jsem otevřel pobočku v dalším městě.

Nevěděl jsem nic o online marketingu. Cože? Google Ads? To byly pro mě španělské vesnice. Reklamy na internetu mi připadaly jako vyhazování peněz. Jenže když nejde o krk, nejde o nic - a mně tehdy šlo o hodně. Kamarád mi doporučil zkusit PPC reklamy jako poslední záchranu před krachem.

Kdy jsem pochopil, že potřebuju změnu

Jednoho úterka jsem seděl v prázdné dílně a čuměl do zdi. Telefon nezvonil, dveře se neotvíraly. Venku pršelo a já počítal, jak dlouho ještě utáhnu nájem a platy dvou mechaniků. Uvařil jsem si už třetí kafe toho dne a brouzdal po internetu. Hledal jsem cokoliv, co by mi mohlo pomoct. A tehdy jsem poprvé narazil na informace o PPC reklamách.

To, co mě zaujalo nejvíc, byla možnost platit pouze za skutečné prokliky. Žádné vyhazování peněz za billboard, který nikdo nevidí. Když na moji reklamu nikdo neklikne, neplatím nic. To dávalo smysl i mně, člověku, který sotva zvládal posílat e-maily.

První pokusy a bolestné začátky

Pustil jsem se do toho sám. Bože, to byla chyba. Nastavil jsem kampaň v Google Ads, napsal reklamní texty a čekal. Za první týden jsem utratil pět tisíc a získal dva zákazníky na výměnu oleje. Katastrofa. Málem jsem to vzdal.

Jenže pak mi volal jeden z těch dvou nových zákazníků, že by potřeboval kompletní generálku motoru na své staré Škodovce. Zakázka za 40 tisíc. To mě nakoplo pokračovat, ale jinak - začal jsem pátrat, kde dělám chyby.

Zlom přišel s odbornou pomocí

Po dalších dvou týdnech experimentování mi došlo, že tohle není oblast, kde se vyplatí šetřit na odbornících. Vzpomněl jsem si, že kolega z branže, který má úspěšný autoservis v Liberci, taky řešil podobné problémy. Zmínil se, že mu hodně pomohly PPC reklamy v Liberci, a doporučil mi agenturu, která se specializuje přímo na tento typ reklamy.

Sešel jsem se s nimi a konečně jsem pochopil, co všechno dělám špatně. Moje klíčová slova byla úplně mimo. Lidi nehledají "autoservis s kvalitními službami", ale třeba "výměna brzd Hradec" nebo "diagnostika auta levně". Na takové fráze jsem vůbec necílil.

Když reklama začala skutečně fungovat

Za měsíc po předělání kampaní jsem začal vidět rozdíl. Telefon zvonil častěji. Lidé přicházeli s konkrétními problémy, které jsem inzeroval - výměny rozvodů, diagnostika, opravy klimatizací. Z investice 8 tisíc do reklamy se mi vrátilo přes 50 tisíc na tržbách.

Nejvíc mě překvapilo, jak přesně se dá s PPC reklamami zacílit. Tým z PPCprofits mi pomohl nastavit reklamy tak, aby se zobrazovaly hlavně lidem v okruhu 15 kilometrů od mého servisu, a to navíc v době, kdy je největší šance, že budou potřebovat moje služby. Přestal jsem plýtvat penězi na špatně cílené reklamy.

Výsledky, které jsem nečekal

Po půl roce byla situace úplně jiná. Místo zoufalého čekání na zákazníky jsem musel řešit, jak zvládnout nápor. Přijal jsem dalšího mechanika a prodloužil otevírací dobu. Nezní to jako pohádka? Není, je to realita podložená čísly.

Moje zkušenost není nijak výjimečná. Spousta lokálních byznysů v autoprůmyslu dnes přežívá jen díky tomu, že dokáže efektivně oslovit zákazníky online. Doba, kdy stačil inzerát v místních novinách nebo spoléhání na doporučení, je pryč.

Co bych udělal jinak

Kdybych mohl vrátit čas, nepouštěl bych se do nastavování PPC reklam na vlastní pěst. Ztratil jsem tím spoustu času i peněz. Na druhou stranu díky tomu si teď daleko víc vážím práce profesionálů, kteří tomuhle rozumí.

A taky bych začal mnohem dřív. Nechápu, proč jsem odkládal nevyhnutelné a čekal, až budu na pokraji krachu. PPC reklama dneska není žádná raketová věda ani luxus pro velké firmy. Je to základní nástroj pro každého, kdo chce podnikat a mít zákazníky.

Rozšíření do dalšího města

Když se můj byznys v Hradci stabilizoval, začal jsem uvažovat o expanzi. Otevřít pobočku v jiném městě byl odvážný krok, ale díky zkušenostem s online reklamou jsem věděl, jak na to. Tentokrát jsem ale rovnou začal s pomocí profesionálů, kteří mi s reklamními kampaněmi pomáhali už v Hradci.

Založili jsme nové kampaně zaměřené na novou lokalitu, a výsledky se dostavily ještě rychleji než poprvé. Je úžasné vidět, jak může dobře cílená reklama nastartovat byznys prakticky z nuly.

Co mi celá tahle zkušenost dala

Kromě toho, že mám dnes prosperující autoservis se dvěma pobočkami, jsem pochopil jednu zásadní věc: v dnešní době není důležité jen umět dobře opravit auto, ale taky dát potenciálním zákazníkům vědět, že to umíte.

Naučil jsem se přemýšlet jinak o svém podnikání. Když teď slyším od kolegů z branže stížnosti na nedostatek zakázek, první otázka, kterou jim položím, je: "A co děláte pro to, aby vás zákazníci našli online?" Většinou koukají jako na zjevení.

Co bych poradil ostatním podnikatelům v auto/moto odvětví

Jestli máte autoservis, prodáváte autodíly nebo se jinak pohybujete v automobilovém průmyslu, nenechávejte online marketing náhodě. Věřte mi, i když jste ti nejlepší mechanici široko daleko, zákazníci k vám nepřijdou, pokud o vás nevědí.

A nezkoušejte to úplně sami, pokud tomu nerozumíte. Já se radši spolehnu na profíky z PPCprofits, kteří mi s kampaněmi pomáhají už třetím rokem. Tenhle přístup mi ušetřil spoustu peněz a nervů.

Závěr

Když se dnes podívám zpět na tu dobu, kdy jsem seděl v prázdné dílně a nevěděl, jak dál, jsem vděčný, že jsem našel cestu ven. PPC reklamy nebyly zázračným řešením, ale nástrojem, který mi pomohl dostat se ze začarovaného kruhu.

Jestli je vaše situace podobná, nedělejte stejnou chybu jako já a nečekejte, až bude opravdu zle. Online marketing funguje, a když k němu přistupujete s rozumem a ideálně s odbornou pomocí, může vám přinést zakázky, o kterých se vám ani nesnilo.

Publikováno: 17. 05. 2025

Kategorie: Služby